10 lutego 2019 zaczął się mój pierwszy dzień przygody z Irlandią. Odjazd został zaplanowany na  godz. 4:30 spod szkoły autobusem. Po ostatnich pożegnaniach, sprawdzeniu dokumentów ,zważeniu bagaży i zapakowaniu ich , odbyliśmy podróż na lotnisko Kraków- Balice. Na lotnisku czekały na nas formalności związane z odprawą . Na szczęście nie było niespodzianek i wszystko przebiegło sprawnie. Równo o godz. 12:25 nasz samolot wzbił się w powietrze lądując w Dublinie o godzinie 17:10.  Dublin przywitał nas zimnym wiatrem i mżawką. Po zajęciu miejsc w autobusie ruszyliśmy do miasta Sligo , które przez najbliższe 4 tygodnie stało się naszym drugim domem. Po przyjeździe  spotkaliśmy się z rodzinami goszczącymi  którzy już czekali  na parkingu Coach Park. Zamieszkałem razem z Marcinem u pani McDaniel która okazała się bardzo miłą , sympatyczną i z wielkim  poczuciem humoru osobą. Dzięki zamieszkaniu w irlandzkiej rodzinie mogłem poznać bliżej ich zwyczaje , kulturę , i co najważniejsze  podnieść swoje umiejętności językowe poprzez codzienne rozmowy.  W pracy  trafiłem do Glofend  Technologies – firmy która zajmowała się budowaniem urządzeń z zewnętrznym czujnikiem ruchu dla osób starszych a przede wszystkim chorych na alzheimera. Do firmy zostałem wprowadzony bardzo ciepło ; szef wyjaśnił na czym będzie polegała moja praca , przedstawił mnie reszcie zespole , pokazał całą strukturę budowy biura. Moim głównym zadaniem było wykonanie strony internetowej  oraz stworzenie grafiki przedstawiającej zależność człowieka od wieku. Wyjazd to nie tylko praca podczas weekendów braliśmy udział w niesamowitych wycieczkach. Odwiedziliśmy takie miejsca jak Belfast , Galway , Mullaghmore oraz Klify Slieve League. Każde z tych miejsc miało swój urok i swoją własną historię. Belfast zrobił na mnie ogromne wrażenie w szczególności odwiedzone muzeum poświęcone w pełni historii Titanica. Najbardziej zachwyciły mnie klify , szkoda tylko że pogoda popsuła nam plany wejścia na nie jeszcze nie co wyżej.

Dzięki wyjeździe przede wszystkim podszlifowałem angielski , zdobyłem cenne doświadczenie , poznałem świetnych ludzi , zwiedziłem niesamowite miejsca , poznałem kulturę , zwyczaje Irlandii.

– Po prostu jestem strasznie zadowolony i szczęśliwy będąc tutaj – dziękuję profesorze !